xoves, 27 de febreiro de 2020

Innovación docente



Na actualidade asistimos a unha sociedade tremendamente cambiante, o que implica que esteamos en permanente proceso de adaptación tanto ás novidades que se nos presentan como aos retos que se non propoñen. Isto ten especial relevancia no eido educativo, pois o profesorado debe estar ao día de todos os cambios que se producen para adaptar as súas prácticas pedagóxicas ao espazo temporal no que se moven.

Dende o meu punto de vista, o profesorado innovador é aquel que é capaz de artellar un sistema de aprendizaxe combinando diferentes recursos e métodos, adaptándoos ás necesidades que esixa cada aula e ao contexto no que se desenvolven. A/O docente debe ser capaz de reflexionar sobre as ferramentas, métodos, soportes e enfoques que vai empregar. Se nos centramos no proceso de ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras, como docentes temos o labor de desenvolver no alumnado as destrezas de comprensión/expresión oral e escrita. Actualmente, o método polo que se aposta é o comunicativo, xa que o propósito é que o alumnado sexa capaz de defenderse con espontaneidade máis alá dos nosos lindes xeográficos. Porén, nalgúns casos o enfoque comunicativo non se leva ás aulas, e noutros as interaccións entre alumnado e profesorado resultan monótonas, dado que se emprega sempre un mesmo patrón de ensino.

Para reverter estas problemáticas, é necesario amenizar as aulas con actividades que que convertan ao alumno nun suxeito activo, e mediante as cales se estimulen os seus sentidos. Neste senso, paréceme interesante a introdución na aula da ludificación e da gamificación, pois na clase pódense realizar actividades de escritura creativa ou xogos de rol que resultan moi beneficiosos, xa que o alumnado está aprendendo e ao mesmo tempo é capaz de desinhibirse dunha rutina. Mais, cómpre que o profesorado sexa capaz de xestionar os seus recursos para non caer na temida monotonía. Ademais dos recursos mencionados, o profesorado debe ser capaz de traballar coas TIC, xa que -aínda que moitas/os se amosen reticentes-, son as protagonistas da época actual, e como vimos nalgún modelo educativo, estas poden chegar a desbancar o tradicional manual. As TIC poden ser altamente produtivas nas aulas de linguas estranxeiras, pensemos por exemplo no rendible que resulta que o alumnado se grave e acto seguido poida escoitar a súa produción. Ademais, na rede dispoñemos de infinidade de ferramentas útiles para a aprendizaxe de linguas estranxeiras, tales como tradutores, dicionarios, programas de gravación,... Ata pode ser viable utilizar de cando en vez as redes sociais, xa que estariamos usándoas cun dobre propósito: por un lado o alumnado traballaría a lingua, por outro, e de maneira transversal, concienciariamos ao alumnado dun uso responsable das ditas redes sociais. 

Porén, é evidente que para levar a cabo todo isto é importante que o profesorado teña a vontade de actualizar as súas prácticas pedagóxicas e amose o empeño necesario para levar ás aulas novas propostas.

En definitiva, un profesorado innovador debe ser capaz de romper coa rutina e avivar o alumnado con novas prácticas pedagóxicas. Estas prácticas deben combinar unha serie de recursos, métodos etc., porén, é importante que a través delas se cree un alumnado autónomo, reflexivo e coa capacidade suficiente para tomar decisións. Deben ser, ademais, prácticas que incentiven o espírito cooperativo, o compañeirismo e a solidariedade entre os diferentes suxeitos.

Ningún comentario:

Publicar un comentario